مجله زیبایی و سلامت
0

کراتین چیست؟

بازدید 11

 

کراتین یک نوع اسید آمینه است که بیشتر در سلول های ماهیچه، مغز و سلول های اپیتلیال که سطح پوست شما را تشکیل می دهند وجود دارد، همچنین در ساختار ناخن و موهایتان نیز یافت می شود.  اکثر مردم کراتین را از طریق غذاهای دریایی و گوشت قرمز دریافت می کنند. کبد، لوزالمعده و کلیه های نیز می توانند حدود 1 گرم کراتین در روز بسازند. در بدن شما 54 نوع کراتین تولید می شود که نیمی از آنها در فولیکول های مو و نیمی دیگر در سایر قسمت های بدنتان پخش می شوند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد کراتین و فواید آنها بیشتر توضیح دهیم.

 

 فواید و عوارض کراتین

کراتین معمولا برای تقویت ناخن ها، بهبود سلامت و شادابی پوست، ترمیم و حفظ سلامت عضلات، استخوان ها، چشم ها، تاندون ها، رباط ها و درمان مو استفاده می شود. یکی از مزیت های کراتین این است که توانایی افزایش رشد عضلانی را به شما در کوتاه مدت و گاهی بلند مدت میدهد.

  • افزایش درخشندگی مو و کاهش مشکلات آن از جمله دو شاخه شدن موها از مزیت های کراتین است.
  • کراتین از موها در برابر آفتاب و آسیب های دیگر محافظت می کند.
  • کراتین همچنین در بهبود زخم و تنظیم اندازه سلول ها نقش دارد.

کراتین یک مکمل غذایی بسیار ایمن است. اما  گاهی  به دلیل نحوه مصرف یا مقدار مصرف آن ممکن است، باعث اسیب هایی به بدن مانند، درد معده ، مشکلات گوارشی مثل اسهال، گرفتگی عضلانی، کم آبی بدن شود. بنابراین نوشیدن مقدار زیادی آب برای جبران آنچه بدن از دست می دهد، توصیه می شود.

مواد مغذیی که به تولید کراتین کمک می کنند

برخی از مواد مغذی در بدن به تولید کراتین کمک می کنند و نقش مهمی در بهبود سلامت به خصوص ناخن و مو دارند.  شما میتوانید زمانی که لازم است، مصرف غذاهای که  غنی از این مواد هستند را افزایش دهید. برای سفارش انواع لیبل اصالت کالا میتوانید به وبسایت برچسب اصالت کالا مراجعه نمایید و محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایید .

 مهمترین مواد مغذی برای تولید کراتین عبارتند از:

 

  • فلز روی

Aویتامین •

ویتامین سی•

  • بیوتین
  • سیستئین

برای تکمیل پاسخ سوال کراتین چیست؟ ما باید به منابع آن هم بپردازیم. غذا منبع خوبی برای به دست آوردن کراتین یا تحریک تولید آن در بدن است .

غذاهایی که در این امر نقش دارند عبارتند از:

تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و به تولید پروتئین کراتین هم کمک می کند.•

  • پیاز: حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بدن از آن برای تولید سیستئین استفاده می کند واینگونه به تولید کراتین کمک می کند.
  • ماهی قزل آلا: این ماهی یک منبع پروتئینی است.

است.A و C سیب زمینی شیرین: حاوی ویتامین •

 درمان کراتینه برای  مو

کراتین،  پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد و به تقویت مو و درخشندگی آن کمک می کند و ممکن است در افرادی که موهای مجعد دارند به مقدار کمتری یافت شود، که این امر باعث زبری و خشکی مو ها می شود. کراتینه درمانی در سالن های زیبایی به منظور درمان مو با استفاده از پروتئین کراتین انجام می شود. کراتینه درمانی در سالن های زیبایی توسط متخصصان این امر انجام می شود و گفته شده است که موها به مدت سه یا چهار روز پس از درمان نباید شسته شوند و برای حفظ اثربخشی باید از شامپوهای بدون سدیم و گوگرد استفاده کنید.

بعد از اینکه توضیح دادیم کراتین چیست و چه فوایدی دارد، در اینجا مضرات بالقوه استفاده از کراتینه درمانی را شرح میدهیم:

درمان کراتینه در صورت استفاده مکرر از نظر حرارتی به مو آسیب می رساند.

در کراتینه درمانی ح یک ماده شیمیایی به نام فرمالدئید وجود دارد، که این ماده ممکن است بر روی فرد تاثیر  بگذارد و منجر به برخی مشکلات سلامتی مانند :

خارش چشم.

سوزش بینی و گلو.

.خارش پوست

راش.

.تحریک پوست سر، که ممکن است با ظهور تاول یا وجود سوختگی همراه باشد.

ریزش و آسیب مو.

تغییرات و نوسانات خلقی.

 مکمل کراتین

مکمل‌های کراتین را می‌توان به شکل‌های مختلف مانند: کپسول یا پودر مصرف کرد، اما لطفا در مصرف آن‌ها دقت کنید، زیرا ممکن است ‌خطرناک باشند و عوارضی ایجاد کنند.

می توانید کراتین را در روزهای استراحت مصرف کنید، اما این زمان اهمیت کمتری نسبت به روزهای تمرین دارد. دلیل مصرف کراتین در روزهای استراحت بالا نگه داشتن محتوای کراتین در عضلات است.

محبوب ترین و مورد تحقیق ترین شکل مکمل کراتین مونوهیدرات نام دارد.■

برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف کراتین با کربوهیدرات ها می تواند به افزایش اثربخشی و عضله سازی آن کمک کند.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که دوز کراتین خود را در طول روز پخش کنید و آن را با یک وعده غذایی حاوی کربوهیدرات در صورت امکان ترکیب کنید  و خمراه آن آب فراوانی هم بنوشید.

علاوه بر اندازه و قدرت عضلات، کراتین ممکن است بهره وری را نیز بهبود بخشد و تستوسترون را افزایش دهد.

کلام اخر

درنتیجه کراتین یک پروتئین محافظتی است که مو، پوست و ناخن ها شما را سالم نگه می دارد، اما قرار گرفتن مداوم و طولانی مدت  شما در معرض نور خورشید، مواد شیمیایی و هر عامل خارجی دیگر ممکن است منجر به کاهش کراتین، آسیب مو و به خطر افتادن سلامت ناخن ها و پوست شما شود.  وهمچنین کراتین موثرترین مکمل در جهان برای افزایش توده عضلانی و تقویت آن است، طبق تحقیقاتی نشان داده شده است که مصرف کراتین برای یک دوره زمانی بین 5 تا 7 روز به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن بدون چربی بدن می شود.برای خرید اینترنتی انواع ریبون وکس رزین با تخفیف ویژه کافیست به وبسایت اینترنتی برچسب اصالت کالا مراجعه نمایید وپ محصولات این شرکت را خرید نمایید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.